.. henkilökohtaisesti. Ja asiakaspalvelua. Kuten varmasti näissä kirjoitelmissa on näkynyt, Wanha Rouva on sanomalehti- (ja Suomen Kuvalehti–) addikti. Aamu ei oikein ala kunnolla
ellen saa lukea sängyssä molempia paperilehtiä, ärhennellä urheilulehden mainoksille ja niukoille kulttuurisivuille ja syventyä sen toisen lehden asiauutisiin.
Sakset ovat kova sana huonomuistiselle Wanhalle Rouvalle joka toiveikkaasti aikoo "sitku-elämässä" palata useampaan aiheeseen joko tässä blogissa
tai lehtien mielipideosastoilla.. Aamurituaali sanomalehtien kanssa tuntuu olevan tärkeä.
No, onhan meillä sitten puhelinnumero johon voi valittaa, ellei se oikea sanomalehti
tullutkaan yhdessä ja samassa nipussa paikallisen urheilulehden kanssa. Tähän Kukanpäivän aamuun saakka huomautus ko. jakelunumeroon on toiminut hyvin ja puuttuva lehti on tuotu myöhemmin. Tänään kuitenkin palvelunumeron
henkilö ilmoitti että Hesarilla on oma jakelu.
Mitä? Miten niin? vielä eilen, Snelmanninpäivänä molemmat lehdet olivat eteisen lattialla yhdessä odottamassa
Wanhan Rouvan heräämistä.
Sain toisen, HS-puhelinnumeron, johon sitten yritinkin soittaa. Siellä automaatti ilmoitti että puhelinjärjestelmämuutoksen (?)
vuoksi puheluihin vastaaminen valitettavasti on ruuhkautunut. Rahallisesti arvokkaat odotusminuutit eivät kiinnostaneet, joten hakeuduin molempien lehtien asiakaspalvelusivustoille, tästähän minä maksan joka tapauksessa, käytän
nettiä tai en.
Ensiksi lähetin paikalliselle lehdelle kysymyksen, onko tapahtunut jotain muutosta jakelusysteemissä ja kerroin puhelimessa saamani vastauksen. Sitten lähestyin
Hesarin vastaavaa palvelua. Muutamassa minuutissa Helsingin Sanomista tuli pahoitteleva vastaus ja lupaus että lehti toimitetaan tänään myöhemmin. Urheilulehden vastaus viipyi.
Tämän pitkän esipuheen tarkoitus on vain kertoa, miten tärkeää asiakaspalvelu tänä päivänä on. Aamun anti siinä urheilulehdessä oli muutama kunnalliselämään
liittyvä pitkänsitkeä asia, joihin oli ihan hyvä syventyä, mutta neljä sivua urheilua ja monta sivua mainoksia
oli
helppo ohittaa nopeasti! Hesarin nopea
vastaus kohensi mielialaani ja tunsin saavani kalliille tilausmaksulle vastinetta. Asiakas oli huomioitu!
Harkitsen taas kerran, kannattaako tätä paikallista paperilehteä enää tilata, haluanko maksaa mainoksista joita en halua?
Koska ovissa olevat mainoskieltotarrat ovat huimasti yleistyneet, kauppa tunkee irralliset mainoslehdykät tavallisen sanomalehden väliin, siis ainakin Turussa, joten niiltä yököttäviltä Cittarin ym mainoksilta ei
voi välttyä. Toki Hesarikin mainostaa mutta onneksi pienemmässä formaatissa!
Aamuni siis pelasti ensisijaisesti Hesarin asiakaspalvelu
. Odotellessani paperilehteä voinkin lukea tärkeimmät jutut HS-nettilehdestä.. (minulla on tietokoneella mainokset estävä AdBlock-ohjelma
https://adblockplus.org/en/firefox )! 
Aurinko paistaa Turussa, rankkasateita tulee vain itäisessä Suomessa..
P.S. Hesari vastasi jatkokysymykseeni, ettei jakelussa ole tapahtunut mitään
muutoksia. Palvelunumero, johon soitin, on Itellan (!), tähän saakka vuosien aikana molempien lehtien jakeluvalitukset ovat hoituneet sitä kautta. Tämä aamu kuvastanee siis kuuluisaa
”posti kulkee..” jos kulkee –tilannetta!
Turkkarista vastattiin myöhemmin myös, mutta ei otettu kantaa siihen,
millaista tietoa jakelupäivystyksen henkilö oli antanut eikä selvennetty että numero kuuluu Itellalle.
Ende gut, alles gut.
Lehti tuotiin, ehkä myöhemmin päiväpostin mukana tulee vielä toinenkin.. Uskomatonta millainen show yhdestä sanomalehdestä tuli!
Ai niin, EU-vaalien ennakkoäänestys
alkaa huomenna 14.5. Muistakaa äänestää!
Huomenna myös Helsingin Kaupunginorkesteri soittaa Beethovenia
ja Shostakovitshia..